Успешност васпитно-образовног процеса у дому ученика условљена је и сталном сарадњом са школама и родитељима ученика.
Васпитачи редовно прате школски успех ученика своје васпитне групе, помажу им у постављању реалних циљева и подстичу мотивацију за постизање бољих резултата. На сваком класификационом периоду, а по потреби и чешће, посећују школе, узимају оцене и разговарају са разредним старешинама. Писменим путем родитељи се обавештавају о школском успеху деце.
На почетку сваке школске године, приликом усељења, одржава се родитељски састанак на коме се родитељи упознају са кућним редом, правима и обавезама ученика, начином организације живота и рада у дому. Том приликом родитељи се упућују на видове касније сарадње и подстичу на редован контакт са домом. Током године, у случају потребе, васпитачи васпитних група позивају родитеље на разговор или их телефонским путем обавештавају о евентуалним проблемима у адаптацији и понашању ученика.